CAPAL 18 Opportunities for Students

  • The deadline for proposals  for CAPAL18 has been extended to January 5th, 2018.
  • In addition, a call for proposals for Student Poster Talks has just been launched (due January 31, 2018).

Two different bursaries are being offered to assist students in financing their attendance:

Advertisements

Webinaire sur l’enseignement des compétences informationnelles avec James Murphy (University of Calgary)

Le comité étudiant de CAPAL/ACBAP vous invite à assister à un webinaire le jeudi 26 octobre à 10h00 (à l’heure normale des Rocheuses).  Le webinaire va être présenté en anglais.

Quand: Jeudi 26 octobre de 10h00 à 11h30 (HNR).
Où: AdobeConnect
Inscription: La date limite pour inscription est le 24 octobre.  Membres et non-membres étudiants de CAPAL/ACBAP sont bienvenus.  Formulaire d’inscription ici (en anglais).

Designing and Delivering Instruction: Tips and Strategies for New Academic Librarians

In this webinar we will discuss some strategies for designing and delivering library instruction, both in-person and using online teaching tools, such as LibGuides, LibWizard, Screencast software (e.g. Camtasia) and online meeting tools (e.g. Adobe Connect). Planned content will include developing learning objectives and lesson content, selecting and developing an instructional tool, delivery, and assessment strategies.

Enregistrement du webinaire ici.

 

Designing and Delivering Instruction Webinar with James Murphy, Information Specialist, LCR Learning (University of Calgary)

The CAPAL / ACBAP Student Committee would like to invite you to attend a webinar on Thursday October 26 at 10 am MST.

When: Thursday, October 26th from 10 am – 11:30 pm MST.
Where: AdobeConnect
Registration: Please register by October 24th, 2017.  CAPAL/ACBAP student members and non-members are welcome to attend! Register here.

Designing and Delivering Instruction: Tips and Strategies for New Academic Librarians

In this webinar we will discuss some strategies for designing and delivering library instruction, both in-person and using online teaching tools, such as LibGuides, LibWizard, Screencast software (e.g. Camtasia) and online meeting tools (e.g. Adobe Connect). Planned content will include developing learning objectives and lesson content, selecting and developing an instructional tool, delivery, and assessment strategies.

A recording of the webinar is available here.

Appel : candidature pour membre hors-cadre du comité des sections étudiantes de la CAPAL/ACBAP

Traduction : Isabelle Bastien

Le comité des sections étudiantes de la CAPAL/ACBAP accepte des candidatures pour un poste de membre hors-cadre. L’affichage sera en vigueur du 29 septembre 2017 au 13 octobre 2017.

S’impliquer auprès du comité national des sections étudiantes permet de collaborer avec les représentants des associations étudiantes de partout au pays, en plus d’élargir son réseau de contacts dans le domaine. Les membres du comité travaillent de concert pour représenter les étudiants membres de la CAPAL\ACBAP, la relève en bibliothéconomie universitaire, les appuyer et faire valoir leurs intérêts.

Des informations supplémentaires sur le poste de membre hors-cadre sont disponibles sur le formulaire de candidature (en anglais seulement, pour le moment), ici.

N’hésitez pas en entrer en contact avec le comité des sections étudiantes pour plus de renseignements, à capal.students@gmail.com.